måndag 10 augusti 2009

Låååångt mellan gångerna...

Jag kan inte påstå att jag har haft någon skrivlust under semestern, vilket har märkts ganska väl :) Jag har läst så många bloggar, men inte ens orkat kommentera inläggen...
Efter 5 veckors semester så har jag nu arbetat en vecka. Idag är jag hemma och vabbar Alice, men jag hoppas jag kan gå iväg imorgon.
Vad har då hänt under semestern? Mina tre första semesterveckor så arbetade Anders, vilket inte riktigt var tänkt så (han skulle arbeta de två första). Första veckan var det konstant över 30 grader och poolen var det enda stället där man kunde vara. Resten av semestern skulle man nästan kunna säga att det regnade hela tiden, åtminstone känns det så...
Vi var nästan tvingade att ta oss upp till Tomteland i Mora för att Alice skulle ge sin napp till Tomten. Det gick ju inte enligt planerna med att bli av med den i Bulgarien, så då provade vi med Tomten istället. Alice gav den så snällt och gick ett brev som tack. Nu har det gått 9 dagar sen vi var där och hon har varit så duktig! Nästan inget gnäll alls.
Vi har åkt lite båt på Gimmen också, skönt att njuta ute på sjön, tycker hela familjen.
Alexander har varit hos mormor i två omgångar, sista gången så sov han och mormor i tält ute på gården, nere vid sjön. Jag tror Alexander tyckte det var riktigt mysigt och spännande!

Inga kommentarer: