torsdag 18 juni 2009

Uppe långt före tuppen!

Här sitter jag alldeles för mig själv i soffan. Det är alldeles tyst i huset. Fast det är inte så konstigt när klockan är 5.27. Jag vaknade av Anders före 5 och kunde inte somna om... Jag har ont i svanken idag, vet inte riktigt varför, men det känns inte alls bra.
Om några timmar ska vi åka till Idre med familjen Göras. Så det kanske är bra att jag är uppe nu, så det blir något packat.
Vädret ser inte ut att bli särskilt lovande någonstans, men i Idre så ska det regna och vara ca 8 grader, så då hade det varit skönt att få vara hemma och bara mysa.
Vi ska åka upp i en tjejbil och en killbil. Enligt önskemål från barnen. Jag ska ha dvd i tjejbilen, så kanske Alice kan hålla sig lugn en längre stund. Hon kommer ofta på att det är trist att sitta fastspänd i baksätet och vill absolut sitta i mitt knä, vilket är helt omöjligt. Så hon är expert på att åla sig ur bilbältet. Men nu får hon ju sitta brevid Moa, så det kanske går riktigt bra!

Inga kommentarer: